Cilvēkresursu vadības ekspertes ieteikumi. Attālināts darbs.

Cilvēkresursu vadības ekspertes ieteikumi. Attālināts darbs.

Ko nozīmē strādāt pilnu darba dienu attālināti?

Attālinātā darba forma pandēmijas laikā ir kļuvusi teju par normu, ieviešot izmaiņas darba procesos gan darba devējiem, gan darbiniekiem. Domāju, ka pašlaik daudzi darba devēji nav apsvēruši nekādas ilgtermiņa sekas un to, kā sadzīvot ar attālināto darbu. Abām pusēm šis ir bijis izmēģinājuma periods.
Ilgstošs attālināts darbs nozīmē, ka pusēm ir jāvienojas par to, ko tas īsti nozīmē, jāatrunā tas darba līgumos, kā arī jāidentificē ar šādu darba formu saistītās problēmas.

Ar kādām priekšrocībām un izaicinājumiem saskārāmies, izmantojot šo darba modeli?

Daudziem darbiniekiem priekšrocību viennozīmīgi ir bijis vairāk. Piemēram, izvairīšanās no laikietilpīgas nokļūšanas darbā, iespēja laikā paņemt bērnus no bērnudārza vai skolas, strādāt vienatnē un bez traucēkļiem. Vēl viena priekšrocība ir iespēja zināmā mērā plānot savu darba dienu.

Citiem tas ir bijis liels izaicinājums. Piemēram, tiem, kas dzīvo lielā ģimenē, un kam dienas laikā mājās ir bērni, ģimenes locekļi, kuri arī strādā no mājām, un tāpēc arī viņiem ir vajadzīga darba platība. Var būt grūti nodalīt darbu un atpūtu, nestrādāt vakaros un nedēļas nogalēs. Nekad nav sajūtas, ka darba laiks būtu pa īstam beidzies.

Uzņēmumiem, iespējamas grūtības nodrošināt kvalitatīvu, pietiekami operatīvu saziņu starp departamentiem, nodaļām un atsevišķiem darbiniekiem. Tas var ietekmēt darbinieku produktivitāti un padarītā darba kvalitāti.
 

Kāda ir attālinātā darba nākotne? 

Domāju, ka nākotnē redzēsim vēl vairākas attālinātā darba formas. Daudzi uzņēmumi droši vien pielāgosies faktam, ka darbinieki daļēji strādā no biroja, daļēji no mājām vai citas vietas. Tomēr ir svarīgi izlemt, kā panākt “komandas sajūtu”, līdzdalību uzņēmuma vērtībās un kultūrā, un kā pilnvērtīgi nodot zināšanas un prasmes jauniem darbiniekiem.

Daži darba devēji, iespējams, samazinās savu biroja telpu platību, jo samazināsies to cilvēku skaits, kuri ikdienā strādā birojā. Iespējams, mēs redzēsim uzņēmumus, kas pilnībā likvidē savus birojus un tā vietā izmanto tikai attālinātu darbu vai coworking telpas.


Kāds ir labākais padoms attālinātam darbam?

Darba devējiem vajadzētu papildināt esošos darba līgumus ar sadaļu par attālinātu darbu.

Palīdziet darbiniekiem iegādāties labu tehnisko aprīkojumu un biroja mēbeles, lai mājas birojs ir tiešām ērts, parocīgs, funkcionāls un ergonomisks. Tas uzlabos gan darba kvalitāti un darbinieku sniegumu, gan darbinieku apmierinātību ar darba devēju un lojalitāti uzņēmumam.

Par attālināta darba kvalitāti vienlīdz atbildīgi ir gan darba devējs, gan darba ņēmējs. Īpaši liela loma ir operatīvai un vieglai komunikācijai, lai svarīgais netiktu noklusēts vai piemirsts. Attālinātas darba vietas izveide ir process ar kuru daudzi darbinieki vēl tikai sāk iepazīties. Tieši šajā posmā ir īpaši svarīgi nodrošināt nepieciešamo atbalstu no darba devēja puses, lai veicinātu piederības sajūtu un izrādītu rūpes par darbinieka labbūtību.
Gan uzņēmumam, gan darbiniekam var rasties daudz sarežģījumi atbilstošako risinājumu un mēbeļu izvēlē, tādēļ profesionāls padoms no interjera projektu speciālistiem ir īpaši lietderīgs un palīdz ietaupīt gan naudu, gan laiku.

Saņem AJ jaunumus savā e-pastā

Mēs Tev nosūtīsim informāciju par īpašajiem akcijas cenu piedāvājumiem, jaunākajām precēm un praktiskiem ieteikumiem telpu iekārtošanai!
Pieraksties mūsu jaunumu vēstulei šeit!
*Nospiežot pogu Nosūtīt, apstiprinu, ka piekrītu privātuma politikai.