Padomi klašu telpu iekārtošanai skolēniem ar mācīšanās traucējumiem

Padomi klašu telpu iekārtošanai skolēniem ar mācīšanās traucējumiem

Uzsākot skolas gaitas, bērni saskaras ar jaunām un augstākām prasībām, kas bieži vien ir nepiemērotas bērniem ar hiperaktivitāti, autismu un disleksiju utt. No bērniem tiek gaidīta atbilstība skolas standartiem, kas tikai vairo stresu un pastiprina viņu simptomus. Izvēloties citu pieeju un pielāgojot skolu audzēkņiem ar neirālās attīstības traucējumiem, vari veidot labāku skolu ikvienam.

Ieguvums no klases telpas pielāgošanas skolēniem ar neirālās attīstības traucējumiem

Skola, kas atbilst bērniem ar neirālās attīstības traucējumiem, ir piemērota ikvienam. Piemēram, skaidrība un laba struktūra, kas ir svarīga bērniem ar hiperaktivitāti, autismu utt., vienlīdz palīdz visiem skolēniem un arī personālam. Lūk, daži padomi, kā iekārtot klasi skolēniem ar neirālās attīstības traucējumiem.

Papildus skolēnu soliem klasē vajadzētu būt arī:

  • galdiem, kas izkāroti grupās un paredzēti kopīgam darbam;
  • vietām individuālam darbam;
  • pulcēšanās vietai;

Mēbeles, kuras vajadzētu iekļaut parastā iekārtojumā kopā ar galdiem un krēsliem - piemēri:

  • pārvietojamas grīdas starpsienas
  • krēsls ar apaļu kāju
  • austiņas
  • velotrenažieris, kāju šūpoles

Veido mācību vidi jau no paša sākuma

Skolas vide, kas piemērota skolēniem ar neirālās attīstības traucējumiem var sākties jau projektēšanas stadijā. Piemēram, padomā, uz kādu uzvedību šī vieta mudina. Garš gaitenis signalizē par skriešanu, tāpēc bērniem ar neirālās attīstības traucējumiem var būt grūti saprast, kāpēc gaitenī nav atļauts skriet. Ēdamzāle ir liela, atvērta telpa, kur no grīdas un griestiem atbalsojas skaņa – tad kāpēc runāt klusi? Projektējot vidi citādāk, iespējams koriģēt uzvedību. Viesnīcas atpūtas telpā ir klusināts apgaismojums, paklāji un mīkstās mēbeles, kas signalizē par klusām sarunām – tādu pašu domāšanu var pielietot arī skolās.


Praktiski padomi par skolēniem ar neirālās attīstības traucējumiem pielāgotu skolu

  • Pieraksti darba plānu. Izskaidro konkrētās nodarbības mērķi un uzdevumus, lai skolēns zinātu, cik daudz no viņiem tiek gaidīts un cik ilgi tas būs jādara.
  • Uzturi kārtību. Studentiem ar neirālās attīstības traucējumiem patīk, ka viss atrodas savās vietās. Skaidri apzīmēta mantu novietne mazina nekārtību. Lietas, kas izmētātas visapkārt, var novērst uzmanību, bet, ievietojot tās attiecīgajās atvilktnēs, vizuālo trigeru ir mazāk.
  • Izveido konkrētam mērķim paredzētas sēdvietas. Ir grūti nesēdēt kopā ar draugiem, pat ja tas traucē gan paša, gan visu pārējo darbam. Pastāv arī risks, ka būs jāsēž vienam. Tāpēc ļaujot skolotājam izlemt, kur katram skolēnam jāsēž, raizes tiek samazinātas līdz minimumam.

Kopsavilkums

Klases iekārtošana atbilstoši skolēnu ar neirālās attīstības traucējumiem vajadzībām rada priekšrocības visiem skolēniem. Visvienkāršākais veids ir sadalīt klases telpu zonās. Tas dod skolēniem iespēju atrast sev piemērotāko darba vietu un mainīt to. Vismaz tikpat svarīga ir akustiskā un vizuālā vide. Skolēniem ar neirālās attīstības traucējumiem pielāgotām mācībām ir būtiska gan iekārtojuma uzlabošana, gan laba plānošana.

Mēs palīdzēsim pielāgot skolu skolēniem ar neirālās attīstības traucējumiem!

Ja nepieciešama iedvesma vai palīdzība skolas vides iekārtošanā atbilstoši projektam, kas paredzēts skolēniem ar neirālās attīstības traucējumiem AJ Produkti interjera dizaina ekspertu komanda labprāt palīdzēs.

Sazinies ar mums

BUJ

Skolēniem ar neirālās attīstības traucējumiem pielāgotā skolā ir tādi apstākļi kas ļauj skolēniem apgūt zināšanas atbilstoši prasībām un attīstīties neatkarīgi no neirālās attīstības traucējumu diagnozes. Gan fiziskā vide, gan pedagogi ir piemēroti skolēniem, kuriem nepieciešama palīdzība, lai tiktu galā ar visu skolas dienu vai koncentrētos stundām.
Cilvēkiem ar neirālās attīstības traucējumiem ir grūtības
  • Koncentrēties
  • Saglabāt uzmanību
  • Mijiedarboties ar citiem cilvēkiem
  • Izprast sociālos kodus
  • Mācīties un atcerēties iemācīto
  • Grūtības ar motoriskajām prasmēm
  • Grūtības izpausties runā un rakstos
  • Plānot un kārtot
  • Atšķirt svarīgo no mazsvarīgā
  • Kontrolēt impulsus
Hiperaktivitāte, uzmanības deficīts, pilna spektra autisms, Tureta sindroms, obsesīvi kompulsīvi traucējumi un runas un valodas traucējumi, piemēram, disleksija un diskalkulija. Bieži sastopama kovariācija, t.i., vairākas diagnozes vienlaikus.
Hiperaktivitāte ir visizplatītākā neirālās attīstības traucējumu diagnoze, tai seko autisms (pilna spektra) un Tureta sindroms.