Cilvēkresursu vadības ekspertes ieteikumi. Klātienes darbs birojā.

Cilvēkresursu vadības ekspertes ieteikumi. Klātienes darbs birojā.

Ko mūsdienās nozīmē strādāt birojā?

Domāju, ka nākotnē daudzi darbinieki izvēlēsies strādāt no dažādām vietām. Pētījumi rāda, ka daudzi joprojām dažas dienas nedēļā veiks darbu no mājām vai coworking telpām. Tādējādi biroji turpins transformēties - tie kļūs drīzāk par tikšanās vietām, nevis standarta darba telpām. Mēs dosimies uz biroju satikt kolēģus un socializēties, nevis „padarīt darbus”, jo to mēs varam paveikt arī no mājām vai kādas citas vietas.
  

Kādas ir klātienes darba priekšrocības un izaicinājumi, atgriežoties birojā pēc attālināta darba?

Klātienes darbs birojā sniedz nepastarpinātu iespēju socializēties ar kolēģiem. Daudzi cilvēki jūtas vientuļi, strādājot vienatnē, turklāt ne visiem ir pieejama ergonomiska darba vide vai pietiekama darba vietas platība.

Attālināts darbs sniedz ieguvumus, kas var būt svarīgi darbinieku apmierinātībai un labsajūtai, bet var tikt zaudēti atsākot darbu klātienē. Dažiem darbiniekiem būs atkal jāpavada ilgs laiks ceļā uz darbu un atpakaļ uz mājām. Palielināsies arī transporta izmaksas un būs mazāk brīvā laika, ko pavadīt ar ģimeni.

Var būt sarežģīti nodrošināt uzņēmuma plānoto attīstību, darba organizāciju un metodes, ja kolēģi ir „izkaisīti” dažādās vietās. Ar digitālo saziņas līdzekļu starpniecību ir sarežģīti noorganizēt operatīvas un spontānas tikšanās. Attālināts darbs var kavēt arī radošumu un jaunu ideju ģenerēšanas procesu.
 

Kādas pēc tavām domām būs lielākās pārmaiņas biroja dabā nākotnē?

Tā kā birojs kļūst par tikšanās vietu, inovāciju un radošuma telpu, mainās arī vajadzība pēc tradicionālajām darba vietām pie rakstāmgaldiem. Tās vairs nav vajadzīgas tādā daudzumā, kā iepriekš, un daudzi uzņēmumi runā par darba telpu optimizāciju. No otras puses būs nepieciešama telpa socializācijai, kā arī radošu ideju apmaiņai.

  • Mazākas biroja telpu platības un mazāk vietu pie rakstāmgaldiem.
  • Mazākas sapulču telpas ar labu pārklājumu un tehnisko aprīkojumu digitālajām sapulcēm.
  • Omulīgākas tikšanās vietas ar telpu radošām sapulcēm un socializācijai.
  • Redzēsim aizvien pieaugošu tendenci īrēt darba vietu coworking telpās ārpus pilsētas centra. Tas būs veids arī kā ietaupīt īres un telpu uzturēšanas izmaksas.

Digitālās sapulces noteikti turpināsies arī pēc pandēmijas, pat ja atsevišķi darbinieki strādās attālināti, bet citi - birojā. Tādēļ būs ļoti vajadzīgas telpas, kas ir pielāgotas digitālām sapulcēm, piemēram, vairākas nelielas telpas ar labu WI-FI pārklājumu un tehnisko aprīkojumu.
 

Labākais ieteikums klātienes darbam birojā?

Darba devējam ir jāuzņemas atbildība par darbinieku emocionālo labsajūtu, ja izvēlēsieties darbu organizēt tikai klātienē. Šajā gadījumā ir īpaši svarīgi veidot jaunajām biroja darba vides prasībām atbilstošas darba vietas. Ergonomika, kvalitāte, funkcionalitāte un dizains. Tās ir nākotnes biroja galvenās iezīmes.

Pārbaudiet visu tehnisko aprīkojumu un nodrošiniet nepieciešamos risinājumus, lai atvieglotu sadarbību starp birojā strādājošajiem un tiem, kas strādā attālināti. Tehnisko un citu problēmu risināšana aizņem laiku un mazina produktivitāti!

Veidojiet kopības sajūtu un nodrošiniet darbiniekiem pastāvīgas tikšanās iespējas. Semināri, pusdienas un kafijas pauzes ir svarīgi elementi, radot “mēs” sajūtu un kopīgu korporatīvo kultūru.

Kvalitatīva darba vide un ērts telpas iekārtojums nākotnē būs konkurētspējīgs faktors, pieņemot darbā jaunus darbiniekus.

Saņem AJ jaunumus savā e-pastā

Mēs Tev nosūtīsim informāciju par īpašajiem akcijas cenu piedāvājumiem, jaunākajām precēm un praktiskiem ieteikumiem telpu iekārtošanai!
Pieraksties mūsu jaunumu vēstulei šeit!
*Nospiežot pogu Nosūtīt, apstiprinu, ka piekrītu privātuma politikai.