“Z paaudzei” darbavietā vajadzīga tava palīdzība.

“Z paaudzei” darbavietā vajadzīga tava palīdzība.

Daudzi no mums, iespējams, domā, ka jaunākai paaudzei ir vieglāk pielāgoties attālinātajam darbam pandēmijas laikā. Galvenokārt tādēļ, ka tā ir pieradusi pie digitālajiem risinājumiem un bieži vien izprot tos labāk nekā vecākā gadagājuma paaudze. Protams, tehnoloģiju pārzināšana ir priekšrocība, kad birojs ir slēgts un viss uzņēmums pēkšņi pārcēlies uz attālīnātu darbu tīmeklī. Tomēr šis handikaps nenodrošina priekšrocības, ja runa ir par personisko emocionālo labsajūtu.

Microsoft veiktais pētījums rāda, ka “Z paaudze” - jaunieši, kas dzimuši no 1997. līdz 2012. gadam, ir tā paaudze, kurai attālinātais darbs pandēmijas laikā sagādājis vislielākās grūtības. Pētījumā noskaidrots, ka tieši šīs vecuma grupas pārstāvjiem bija visgrūtāk justies iesaistītiem un saglabāt interesi par darbu, izteikties sapulču laikā un prezentēt jaunas idejas salīdzinājumā ar vecāka gadagājuma darbiniekiem.
“Atsauksmes no kolēģiem un vadītājiem jauniem cilvēkiem ir īpaši svarīgas”.
Viens iespējamais iemesls, kādēļ “Z paaudzei” ir grūtāk strādāt attālināti, nekā citām vecuma grupām, ir fakts, ka daudzi no šiem jauniešiem ir tikai savas karjeras sākumā. Daudziem darba dzīve un darba vieta ir jauna un neierasta, viņiem nepieciešams lielāks atbalsts un skaidrāka vadība, nekā viņu kolēģiem, kas pieraduši pie darba vides. Attālinātais darbs var radīt sarežģītu situāciju gan darbiniekiem, gan darba devējiem. Vēl viens aspekts ir mājokļa jautājums. Jauniešiem droši vien mājās ir mazāk vietas, tādēļ viņiem nav optimālu apstākļu attālinātam darbam. Piemēram, ir daudz grūtāk nodalīt privāto dzīvi un darbu, dzīvojot mazā studio tipa dzīvoklītī, salīdzinājumā ar lielāku dzīvesvietu, kurā ir atsevišķa darbistaba. Turklāt daudziem jaunieši dzīvo vieni, tādēļ darbavietas sociālais aspekts ir īpaši svarīgs.
“Z paaudze” ir svarīga darbaspēka daļa, un šo jauniešu pienesums perspektīvā ir unikāls un vērtīgs. Tādēļ ikviena darbadevēja interesēs ir labi rūpēties par tiem.

  • Atsauksmes no kolēģiem un vadītājiem jauniem cilvēkiem ir īpaši svarīgas. Ir būtiski nodrošināt regulāru saziņu ar darbinieku, kā arī darīt zināmu, ka vadītājs vienmēr ir pieejams, pat ja neatrodas tajā pašā telpā. Īsu ikdienas e-pastu cilvēki novērtē augstāk nekā nedēļas kopsavilkumu pirmdienās.
  • Izmanto viņu kompetences un liec justies vajadzīgiem. Piemēram, jaunais darbinieks ar tehniskām zināšanām var palīdzēt vecākiem kolēģiem jaunajā digitālajā pasaulē. Tas palīdz arī veidot kvalitatīvas koleģiālās attiecības darbavietā.
  • “Z paaudze” piedzīvo augstu stresa līmeni, un daudzi no šiem jauniešiem izjūt trauksmi un depresiju. Tādēļ darba devējam ir jāmācās atpazīt šādas sliktas pašsajūtas pazīmes un jāspēj piedāvāt atbalstu un rīkus, kas palīdz darbiniekiem justies labāk.

Saņem AJ jaunumus savā e-pastā

Mēs Tev nosūtīsim informāciju par īpašajiem akcijas cenu piedāvājumiem, jaunākajām precēm un praktiskiem ieteikumiem telpu iekārtošanai!
Lūdzu uzgaidi...